Her finder du de oftest stillede spørgsmål

Du tilmelder dig det teorihold er passer bedst til dig. Vi har teoriundervisning mandag – tirsdag – onsdag – torsdag.

Du kan se de forskellige holdstart, og det er også der du tilmelder dig

Du kan se siden her

De fleste elever har kørekort inden for 8-10 uger. For nogen elever tager det længere tid fordi de har svært ved at køre bil, er meget stressede eller nervøse. Der er meget stor forskel på hvor svært det er for den enkelte elev.

Du finder finder priserne på skolens hjemmeside her

Udover lovpakken, skal du betale for færdselsrelateret førstehjælp, hvis du ikke allerede har gennemført kurset. Derudover kommer der tilmeldingsgebyr (til køreprøven), Teoribog, Online prøver.

Lovpakken kan du betale samlet. Du kan også vælge at betale den over 3 gange.
Lovpakken skal være købt inden du påbegynder anden teoriaften. Enten med det fulde beløb eller med 1/3 som delbetaling.

Ved delbetaling betaler du første 1/3 når du køber lovpakken, anden 1/3 når vi når den første i den efterfølgende måned, og sidste 1/3 når vi når den første i måneden efter.

Eksempel: Du køber lovpakken 3. august. Der betaler du 1/3.
1. september betaler du 1/3
1. oktober  betaler du 1/3

Hvis du bliver syg, eller bliver forhindret, skal du melde afbud i Go n’ Drive
Du aflyser ganske enkelt den planlagte lektion.

Bemærk dog:
Aflysning af kørelektioner, teoriundervisning og førstehjælp skal ske senest 24 før.
Aflysning af Manøvrebane, KTA-glatbane, teoriprøve og praktisk prøve skal ske senest 8 dage inden.
Aflyser du senere bliver beløbet ikke refunderet.

Du har mulighed for at have en teoriundervisningsaften som selvstudie, så du kan blive på teoriholdet selv om du bliver syg eller forhindret.

Du må starte 3 måneder før du fylder 17 år.
Helt præcist så må du ikke komme på manøvrebanen (kravlegården) før du er 16 år og 9 måneder…. og du er meget velkommen til at starte der, men:

Vi anbefaler at du venter til du er 16 år og 10 måneder, fordi undervisningsforløbet strækker sig over 2 måneder fra start til slut. Hvis du starter når du er 16 år og 9 måneder, skal du gå og vente en måned på at komme til praktisk prøve.

Du kan se et eksempel på et af vores undervisningsforløb her

Du må tidligst komme til teoriprøve en måned før du fylder 17 år.

Du skal ligeledes have haft den fulde teoriundervisning og gennemført 14 kørelektioner a’ 45 minutter.

KTA-glatbane og de sidste to lovpligtige kørelektioner a’ 45 minutter, må godt vente til efter din teoriprøve.

Tidligst på din 17 års fødselsdag, og når du har gennemført den lovpligtige undervisning. (Det som lovpakken indeholder).

Som udgangspunkt NEJ. Problemet er mest at få vores elever til at aflevere lægeerklæring, førstehjælpskursusbevis, sundhedskort og samtykkeerklæring (hvis de ikke er fyldt 18 år). Vi kan nemlig ikke få ansøgningen om kørekort godkendt før hver enkelt elev har afleveret de nødvendige dokumenter til os.

Når først den enkelte elevs ansøgning om kørekort er godkendt, kan vi beramme en teoriprøve, og det er der ikke ventetid på, hvis ansøgningen er godkende en måned før eleven skal til teoriprøve.

Opdatering november 2022

Der er for øjeblikket ventetid på teoriprøver, derfor booker vi prøver på hele Sjælland, og sender også elever til Jylland.

Nej faktisk ikke. Så længe vi har planlagt dit forløb i god tid i forvejen, så kører det fint, og du kommer igennem hele forløbet. Straks efter du har bestået teoriprøven, berammer vi den praktiske prøve til dig, som typisk vil ligge 1-2 uger efter teoriprøven. Naturligvis helt afhængig af hvor godt du kører og om du er “prøveklar”

Opdatering november 2022

Der er for øjeblikket ventetid på praktiske prøver. Vi afvikler prøver på hele Sjælland, og sender elever med til Jylland og Fyn.

Du må gerne køre bil når du har erhvervet kørekort, og har en ledsager ved siden af dig.
Der skal udfyldes og underskrives en ledsagerblanket, hvori der også står hvilket krav

Du skal som fører af bile bekræfte med din underskrift at de har oplyst ledsageren om de krav der er til ledsageren.
Ledsageren skal med sin underskrift bekræfte at han/hun er blevet oplyst om kravene

Du kan downloade og se/printe blanketten med kravene her

Husk at du de 3 første år, er det er hedder “førstegangserhverver” og du dermed får kørselsforbud, hvis du får to klip i kørekortet.

Alle som er fyldt 18 år og har erhvervet kørekort til personbil, må køre bil uden at have en ledsager. Husk dog på at du de første 3 år, er førstegangserhverver og du dermed får kørselsforbud, hvis du får to klip i kørekortet.

Kørelektioner skal senest aflyses 24 timer før den aftalte kørsel/undervisning.
Lukket øvelsesplads, Køreteknisk anlæg, førstehjælpskursus, teoretisk-og praktisk prøve skal aflyses senest 8 dage før.
Ved for sen aflysning bliver du opkrævet det fulde beløb for de ydelser du er tilmeldt.
Ved sygdom forlanger køreskolen lægeerklæring

Ønsker du at stoppe dit kørekortforløb, tilbagebetaler vi den del af lovpakken du ikke har brugt. De dele af lovpakken du har forbrugt modregnes til vores liste pris. Du mister således rabatten, som er i lovpakken.
Du får din lektionsplan udleveret, så du har mulighed for at fortsætte dit forløb på en anden køreskole, hvis du ønsker det.
Husk dog på pausereglerne som står lidt længere oppe

Her kan du se havd konkurrence-og forbrugerstyrelsen skriver, hvis du ønsker at stoppe